pokemon forum actief
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drizzle Team ftw

3 plaatsers

Ga naar beneden

Drizzle Team ftw Empty Drizzle Team ftw

Bericht  Stevie vr aug 12, 2011 7:52 am

Drizzle Team ftw 186 Drizzle Team ftw 594 Drizzle Team ftw 642 Drizzle Team ftw 473 Drizzle Team ftw 598 Drizzle Team ftw 454
__________________________________________________________________

Drizzle Lead: Politoed
Drizzle Team ftw 186 @ Chesto Berry
Ability: Drizzle
Nature: Quiet
EV's: 252 HP / 56 Def / 200 SpD
IV's: 30 Speed
Moves: Hydro Pump / Ice Beam / Toxic / Rest

Set: Een Special Defensive Toad heb ik altijd handig gevonden. Toxic om onmiddelijk de tegenstander te annoyen en Rest om zelf geen Toxic bait te worden. Ice Beam om lastige pokémon af te maken. (aka: Garchomp / Gliscor / ...). Hydro Pump kies ik boven Scald of Surf puur voor de kracht. Op een Machamp is Hydro Pump een OHKO, maar Surf en Scald zijn beide 2HKO's. Hydro Pump is ook handig tegen Hippowdon Leads, maar zal geen OHKO zijn omdat Sandstorm aanwezig zal zijn waardoor Hydro Pump geen boost krijgt. (Hippo is trager dan Toed).
Hydro Pump is wel belangrijk voor T-Tars. In de regen is Hydro Pump een OHKO op een niet-defensieve T-Tar en een 2HKO op een Special Defensive T-Tar. Dit dankzij de Quiet nature.
Wat het item betreft heb ik na veel beraadslaging toch gekozen voor een Chesto Berry. Ik had er eerst niet eens aan gedacht, maar het is wel veel handiger tegen Status moves. Alleen sleep moet ik uiteindelijk kunnen healen omdat ik toch op een gegeven moment Rest zal gebruiken. Op zo'n moment kan deze dan terug met volle HP aan de slag. Door de Quiet nature en de 30 IV's in speed is Politoed zijn speed net 1 puntje lager dan Tyranitar's Speed als deze een neutral nature heeft met 0 EV's in speed. Dit is belangrijk om zo Rain al snel op te zetten.


Tanking all the way: Alomomola
Drizzle Team ftw 594 @ Leftovers
Ability: Hydration
Nature: Bold
EV's: 228 HP / 252 Def / 28 SpD
Moves: Scald / Calm Mind / Psychic / Rest

Set: Waarom deze pokémon RU is weet ik gewoonweg niet. Ik denk dat het gewoon komt omdat weinig personen ermee spelen en daardoor zijn kwaliteiten niet kennen. Op defensief vlak is het gewoonweg een ondoordringbare muur. Om het makkelijker te zeggen, Alomomola kan een +3 Guts activated Conculdurr nog stallen. Ongelooflijk maar waar dus. Scald zorgt voor de Burn-Stall, en Rest is je beste Healings vorm omdat je Hydration hebt. Calm Ming brengt je SpD en SpA ook tot grote hoogten waarna je zelfs kan sweepen met deze grote Luvdisc. (Geloof me, dat is me al een aantal keren gelukt ^^) Tevens d.m.v. Psychic, dat afrekent met Conkeldurr, Toxicroak en Breloom.

Ik heb haar uiteindelijk toch een Bold nature gegeven, met een vrij rare EV-spread maar deze spread doet het tot nu toe zeer goed. (Ik heb deze wel al een aantal keren veranderd, maar dit is de beste dat ik tot nu toe gevonden heb)


Special Sweeper: Thundurus
Drizzle Team ftw 642 @ Leftovers
Ability: Prankster
Nature: Timid
EV's: 4 HP / 252 SpA / 252 Spe
Moves: Thunder / Focus Blast / Hidden Power [Ice] / Nasty Plot

Set: Na één Nasty Plot kan Thundurus in de regen al sweepen. Thunder heeft 100% accuracy en krijgt ook nog eens STAB, wat werkelijk heel veel vermorzelt. Focus Blast is er om Blissey / Chansey uit de weg te ruimen terwijl HP [Ice] afrekend met vele treads zoals Gliscor / Thundurus / Tornadus / ...
Ik geef hem Leftovers als item om mijn HP terug te krijgen. Eerst had ik Life Orb, maar dat deed me meer kwaad dan goed. Het zorgde steeds voor Life Orb stall aan de tegenstander zijn kant, en fameuze mispredictions aan mijn kant. Dankzij de Lefties is dit niet meer mogelijk voor de tegenstander om te doen.


Scarfswine: Mamoswine
Drizzle Team ftw 473 @ Choice Scarf
Ability: Snow Cloak
Nature: Adamant
EV's: 64 HP / 252 Atk / 192 Spe
Moves: Earthquake / Icicle Spear / Superpower / Stealth Rock

Set: Door de Banning van Garchomp heb ik een andere pokémon moeten kiezen, en mijn keuze is gevallen op een Scarfed Mamoswine. EQ is zijn belangrijkste STAB aanval en heeft goede Synergie met Stone Edge. Icicle Spear lijkt misschien raar, maar heeft gemiddeld maar 10 BP minder dan Icicle Crash, maar hit wel door Berries, MultiScale, Subs, Sashes en Sturdy (en heeft een maximale BP van 125 + een grotere kans op een critical hit). Met Icicle Spear heb je toegang tot Superpower (wat je met Icicle Crash ook al niet zou kunnen leren), en deze aanval is geweldig op een scarfed Mamoswine. De drop maakt weinig uit, vermits je toch zal switchen achteraf. Tevens heb je met Superpower een counter tegen de veelvoorkomende T-Tar en Ferrothorn (Al wordt Ferrothorn niet ge'OHKO'd). Met zijn Adamant nature is hij misschien niet zó snel, maar hij outspeed toch nog wel wat. 192 EV's in speed zorgen ervoor dat base 116 pokémon worden outspeed. Diegene dat extra outspeed hadden kunnen worden komen zeer weinig voor in OU of daar heb ik al genoeg counters voor. De extra EV's kunnen dan gespendeerd worden in HP voor wat extra Bulk.

Als laatste aanpassing heb ik Mamo Stealth Rock gegeven over Stone Edge. Stone Edge gaf me het minste coverage en door de SR wordt de tegenstander alleen nog maar meer verwardt.


Walls everything in tha Rain: Ferrothorn
Drizzle Team ftw 598 @ Leftovers
Ability: Iron Barbs
Nature: Careful
EV's: 252 HP / 60 Def / 196 SpD
Moves: Power Whip / Bulldoze / Leech Seed / Thunder Wave

Set: Ferrothorn in een Rain Dance team werkt zeer goed, omdat Fire-type moves verzwakt worden. Dankzij Leech Seed/Protect en Leftovers krijgt Ferrothorn steeds ongelooflijk veel HP terug erbij en dit zorgt ervoor dat hij echt HEEL LANG kan stallen. Power Whip zorgt ervoor dat je een STAB-Attacking move hebt, terwijl Bulldoze afrekent met Ferrothorn's grootste counter Magnezone. Uiteindelijk heb ik Protect vervangen door Thunder Wave, wat een veel betere aanval bleek te zijn voor mijn Team.

Physical Sweeper: Toxicroak
Drizzle Team ftw 454 @ Black Sludge
Ability: Dry Skin
Nature: Adamant
EV's: 244 HP / 252 Atk / 12 Def
Moves: Drain Punch / Sucker Punch / Substitute / Bulk Up

Eén van de meest gevaarlijk pokémon in een Raindance team. Toxicroak krijgt enorm veel HP terug dankzij Black Sludge / Dry Skin en Drain Punch. Substitute zorgt ervoor dat je veilig bent voor Status moves, Bulk Up is je set-up move en Drain Punch / Sucker Punch zorgt voor de kills.

_____________________________________________

Stevie

Aantal berichten : 8
Registratiedatum : 12-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drizzle Team ftw Empty Re: Drizzle Team ftw

Bericht  Admin vr aug 12, 2011 7:58 am

Hey,

Nice team,

Mooie uitleg,
Heb 3 van de 6 gelezen,
Rest doe ik morgen,
Kan ik er ook tegen battlen ?

Groetjes,
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : www.pokemon-forum-actief.actieforum.com

https://pokemon-forum-actief.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Drizzle Team ftw Empty Re: Drizzle Team ftw

Bericht  SpoeMaestro vr aug 12, 2011 8:22 am

Mooi team!

waarom geen wish op alomomola? Op die manier is die niet enkel individueel een beest, maar kan zij ook het team goed ondersteunen. Met haar gigantische HP zal dit zeker geen probleem zijn en dat maakt switchen ook des te makkelijker.

verder vind ik mamoswine beter met een choice band en ice shard. Met scarf zal hij zelden nog pokemon kunnen revengen die hogere base speed hebben en +1 (na dragon dance of quiver dance bijvoorbeeld). 130 Atk CB STAB Ice shard is erg dodelijk als het er op aankomt...

thundurus in rain (dus met thunder) heeft geen nasty plot nodig. Ik stel voor het te veranderen met een status move (thunder wave, toxic) om ook het team nog te ondersteunen. Maar het is zeker een beest. Na een nasty plot heb ik thundurus al hele teams zien decimeren. dus ik begrijp de keuze wel en ik keur het zeker niet af!! +1 STAB Thunder is dodelijk tegen alles wat niet earth is.

ferrothorn is goed zo, maar ik zou hem stealth rock geven zodat mamoswine die extra aanval kan hebben. Stone Edge lijkt niet nuttig, maar het kan soms echt van pas komen om die extra kracht te hebben tegen flying pokemon (iets dat icicle spear of ice shard wel eens kan missen)

toxicroak is toxicroak... niets op aan te merken...


Algemene opmerking: het valt me op dat je niet echt een lure hebt om pokemon zoals tyranitar of ninetales uit te lokken en af te maken... ferrothorn en toxicroak zijn allebei nutteloos in de blake zon, dus probeer zeker nog iets te vinden om ninetales snel uit te schakelen. special defensieve versies kunnen thundurus zonder NP wel eens wallen en al zeker als thunder durft te missen dan... en mamoswine kan niet alles opruimen...

SpoeMaestro

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drizzle Team ftw Empty Re: Drizzle Team ftw

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum