pokemon forum actief
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

EV's: je pokemon gericht sterker maken!

3 plaatsers

Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  SpoeMaestro vr aug 12, 2011 9:36 am

In de allereerste reeks van pokemon, moet Ash op gegeven moment een gym battle doen tegen brock en zijn onix. De eerste keer verliest hij gigantisch hard en Ash beslist om "speciale training" te doen. Hij sluit zijn pikachu aan een generator aan en begint op de watermolen te stappen. Binnen zie je het energieniveau van de generator stijgen en pikachu wordt uiteindelijk volledig opgevoerd en zijn donderschok is supersterk...

Leuk toch dat ze dat kunnen in de serie, maar dat we dit niet kunnen tijdens het spel? Nou, dat is niet helemaal waar. Tijdens het spel kunnen we ook pokemon op een speciale manier trainen. We noemen dit "EV-training". Dit is geen woordspelletje waarin eevee in voorkomt. EV staat voor effort values = Werkpunten en je kunt dit zien als een soort "oefening baart kunst".

In de onderstaande tekst probeer ik in simpele termen uit te leggen wat Effort Values zijn. In mijn voorbeelden zal ik er van uit gaan dat alle pokemon een perfecte IV (individual Value = individuele waarde)

Wat zijn EV's?

Effort Values (EV's) zijn verborgen statistieken die er voor zorgen dat je pokemon sterker zal zijn in bepaalde stats. Simpelweg zal je pokemon sterker worden door veel te vechten. Dit niet enkel omdat het een level zal stijgen, maar ook doordat deze verborgen statistieken toenemen. Een mooi voorbeeld hiervan uit de reeks is de charizard van Ash: doordat hij traint met andere charizard, wordt hij sterker. Dit is in het spel ook zo: Charizards hoogste stat is zijn special attack. Op level 100 zal hij een basis stat hebben van 254 voor special attack. Stel nu dat Charizard tijdens zijn groei tegen 84 andere Charizards heeft gevochten, zal zijn stat op level 100 maar liefst 317 bedragen. Dit zijn 63 extra punten in zijn special attack, en de getrainde charizard is dus sterker dan de ongetrainde charizard. we houden hier dan zelfs geen rekening met de nature van charizard, want moest hij bijvoorbeeld een modest nature hebben, dan zou deze stat zelfs tot 348 oplopen. Bijna 100 punten meer dus dan de oorspronkelijke charizard van ons voorbeeld. Dat is wat EV's doen en het wordt dus een belangrijk gegeven voor elke trainer die regelmatig wilt winnen.

Hoe werken EV's?
Per 4 EV-punten die je pokemon verdient, zal de overeenkomstige stat met 1 punt stijgen. Dit zal je waarschijnlijk niet meteen zien maar het wordt gaandeweg als je pokemon levelled zichtbaar worden.

TIP: een heel cool effect: geef je pokemon rare candies tot die level 99 is. Doe dan aan volledige EV-training en dan zie je bij de level up naar 100 een gigantische toename van stats (+64 speed, etc...)

Hoe krijg ik deze EV's?


Heel simpel... Door te vechten! Maar niet zomaar de eerste de beste pidgey's gaan bestrijden, er moet gericht gevochten worden. Elke pokemon geeft een eigen effort value. Zo gaat een pidgey bijvoorbeeld +1 speed geven, terwijl een machop +1 attack geeft. Hiervoor moet je het gevecht winnen. Elke pokemon die gestreden heeft tegen de pokemon krijgt deze boost bij zijn Effort Value. Zo kun je snel hele teams trainen als ze in dezelfde stat getraind moeten worden.

Op de website van Gamefaqs vinden jullie een overzicht welke EV-punten elke pokemon geeft en vinden jullie de locatie voor alle pokemon indien mogelijk. EDIT: ik kan geen links posten binnen de 7 dagen na mijn aanmelding hier, maar als jullie de links willen hebben, stuur me dan even een PB.

Kan ik mijn pokemon oneindig veel EV's geven?


Neen. Er zijn natuurlijk begrenzingen op de groei van je pokemon. net zoals ze niet verder kunnen groeien dan niveau 100, ben je ook beperkt in de EV's die je kunt verdienen. Je kunt in totaal slecht 510 EV-punten verdienen en per stat kun je niet hoger gaan dan 255 EV-punten. Maar, omdat 255 niet deelbaar is door 4 (je krijgt een kommagetal) is de nuttige maximum slechts 252 punten. Als je dit haalt, zal je pokemon 63 (252/4) extra punten krijgen in de overeenkomstige stat (nature niet meegerekend)

Zijn er binnenwegen?

Zonder te hacken zijn er geen binnenwegen. Elke pokemon die je vangt, zal 0 EV's hebben en moeten hier in getraind worden.

MAAR, er zijn wel hulpmiddelen. Dit zijn items die het proces versnellen. Ik som er hier een aantal handige op:

- Calcium/Carbos/Zinc/Iron/Protein/HP UP: Deze vitaminen geven je 10 EV punten in de stat die omschreven staat op het pillendoosje Wink. Dit heeft echter zijn beperkingen. Je kan per stat maar tot 100 gaan met deze vitaminen, daarna kun je ze voor die stat niets meer bij geven. Met andere woorde, je moet dan nog 152 punten zelf verdienen.
- macho brace: Deze handige item verdubbelt de EV-punten die je krijgt van een gevecht. Stel dat je vecht tegen een machop en je wint het gevecht, dan krijg je +1 EV voor attack. Als je pokemon de macho brace vasthoudt tijdens het gevecht, dan krijgt hij +2 EV's voor attack. Vecht je met een macho brace tegen een machamp, dan krijg je in plaats van +3 EV's voor attack, +6 EV's voor attack. Een erg handige item dus Smile

Deze twee items zijn het handigst en zullen je helpen om sneller je pokemon sterker te maken.

Kan ik nakijken hoeveel EV's ik al verdiend heb?


Dit gaat jammer genoeg niet. Het is dus erg belangrijk dat je meteen begint te EV-trainen als je een nieuwe pokemon vangt of uit een ei ontvangt. Schrijf dan altijd duidelijk op tegen wat je al gevochten hebt, zodat je zeker weet hoeveel EV's je al verdiend hebt.

Dit werkje kan soms erg saai worden, maar de voordelen die je er uit haalt door sterkere pokemon te hebben, zijn zeker de moeite waard!

Als jullie vragen hebben over dit, mag je het hier steeds posten. Ook opmerkingen of als ik iets vergeten ben, mag je hier zeker melden.

SpoeMaestro

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  Admin za aug 13, 2011 6:03 am

Hey,

Maar ik heb nu geen idee, tegen welke pokemons ik al heb gevochten,

Dus dan moet ik een ei maken of een nieuwe vangen,
Als ik in Ev wil trainen ?

Het is me veel duidelijker geworden mooie guide,

Groetjes, Jurjen77
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : www.pokemon-forum-actief.actieforum.com

https://pokemon-forum-actief.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  iris1995 za aug 13, 2011 11:32 pm

Hoe zit dat met het leren van aangeboren moves?
iris1995
iris1995

Aantal berichten : 174
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Ergens in Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  SpoeMaestro zo aug 14, 2011 12:18 am

voor aangeboren moves moet je een vader hebben die de move heeft en de moeder van de soort die je wilt hebben... bijvoorbeeld:

charizard kan dragon dance leren. Hiervoor heb je een vrouwelijke char nodig en een mannetje met wie die kan breeden die dragon dance heeft, ik dacht bijvoorbeeld aan tyranitar (die dat ook via breeden moet leren). Het ei dat je krijgt zal een charmander bevatten van niveau 1 en die zal een aantal moves van tyranitar overnemen die hij in zijn moveslots heeft staan (dus dragon dance moet er als move staan)...

Maar dat is breeden, en een heel andere sectie dan wat hier geschreven staat :-)

SpoeMaestro

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  Admin zo aug 14, 2011 12:24 am

Kan een tyrinitar met een charizard breden ?
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : www.pokemon-forum-actief.actieforum.com

https://pokemon-forum-actief.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  SpoeMaestro zo aug 14, 2011 12:50 am

alle twee zijn van de groep Monsters, dus ja :-)

SpoeMaestro

Aantal berichten : 35
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  Admin zo aug 14, 2011 12:54 am

Oke,

Bedankt,
Admin
Admin
Admin

Aantal berichten : 211
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 25
Woonplaats : www.pokemon-forum-actief.actieforum.com

https://pokemon-forum-actief.actieforum.com

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  iris1995 zo aug 14, 2011 8:16 am

maar dan weet je eigenlijk niet of je een tyranitar of een charizard krijgt?
iris1995
iris1995

Aantal berichten : 174
Registratiedatum : 10-08-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Ergens in Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

EV's: je pokemon gericht sterker maken! Empty Re: EV's: je pokemon gericht sterker maken!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum